ماشین آلات

  • ۰
  • ۰

معمولا سیستم های دزدگیری که توسط کارخانجات سازنده روی خودروها نصب شده اند، قابل اعتماد تر از انواع موجود در بازار بوده و کمتر دچار مشکل می شوند، یکی از دلایل این امر، چگونگی نصب آنهاست، زیرا این سیستم ها معمولا در مادول کنترلی بدنه اتومبیل جاسازی شده و عملا تبدیل به بخشی از آن می شوند، دزدگیرهای کارخانه ای، به گونه ای طراحی شده اند، تا در مواقعی که افرادی قصد حرکت دادن خودرو بدون استفاده از سوئیچ را داشته باشند مانع از روشن شدن آن شوند.
بسیاری از دزدگیرهای کارخانه ای چنانچه سارقان قصد ورود به خودرو را بدون استفاده از سوئیچ و یا FOB ( در خودروهای مجهز به سامانه ورود و استارت بدون کلید.) داشته باشند، توسط هشدار صوتی با روشن شدن چراغ های راهنما، اطرافیان را مطلع می سازند، البته سیستم های متفرقه نیز چنین توانایی هایی دارند، به علاوه قابلیت استارت زدن از حرکت حرکت انداختن خودرو از راه دور و رهگیری اتومبیل سرقت شده توسط سامانه مکان یاب جهانی ( GPS )

مشکل اصلی در رابطه با نصب سیستم های دزدگیر موجود در بازار، بعضا افراد نصب کننده آنها هستند! چنانچه شخصی که اقدام به نصب و سیم کشی دزدگیر می کند، به نحو شایسته ای آموزش دیده باشد و کار خود را به خوبی انجام دهد، مالک خورو با مشکلی مواجه نخواهد شد اما اگر نصب کننده در رابطه با سیم کشی یک کار سر هم بندی شده انجام دهد، ممکن است مشکلات زیادی را برای خودرو به وجود بیاورد که از جمله انها می توان بروز اصطلاحا برق دزدی در یکی از سیستم های حساس اتومبیل را نام برد و یا حتی مشکلاتی که به دزدگیر ارتباطی ندارند! مثلا شنیده و دیده شده که در اثر نصب غیر اصولی دزدگیر، چون در حین حرکت جریان برق ماشین برای یک یا 2 ثانیه قطع شده، کامپیوتر کد خاموش بودن دریافت کرده و خودرو از ادامه حرکت بازمانده است!
مشکل دیگر، دزدگیرهای متفرقه بوده که کیفیت، پایداری و دوام قطعات الکترونیکی آنها چندان خوب نیست. امروزه، بسیاری از قطعات الکترونیکی، ساخت کشور چین هستند که متاسفانه در بسیاری از آنها، از تراشه های بازیافت شده و قطعاتی با کیفیت پائین استفاده به عمل آمده است. در نتیجه بعد از گذشت یک یا 2 سال ( حتی خی کمتر)، این قطعات از بین رفته و مشکلات سیستم آغاز می شود، یا در بعضی موارد، به طور کامل ازار می افتد! با عنایت به این موضوع، توصیه می شود اقدام به خرید دزدگیری کنید که دارای برند و گارانتی معتبر باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی