ماشین آلات

۳ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه کاهش مصرف بنزین

سیستم هوشمند کاهش دهنده مصرف سوخت خودرو و روغن موتور ( بدون آهنربا ) با قابلیت نشانگر عمل کرد شارژ باطری با قابلیت بهینه سازی شتاب لحظه ای موتور و شتاب CNG و دیزل . . . . چرا از حداکثر قابلیت اتومبیلی که در اختیار داریم استفاده نمیکنیم؟ . . اغلب ما فکر میکنیم که با فشاردادن بیشتر پدال گاز و تزریق بیشتر بنزین به موتور خودرو میتوانیم به بهترین بهره برداری از قدرت موتور خودرو دست یابیم . اما این کار باعث مصرف بیشتر بنزین شده و . . به مرور از قابلیت خودرو کاسته میشود. روغن موتور در زمان کوتاهی کیفیت خود را از دست داده و گازهای آلاینده خروجی خودرو زیاد میشود و اتومبیل همیشه نیاز به تست و سرویس خواهد داشت. . . . دستگاه i Eco turbo دستگاه هوشمند کنترل سیستم الکتریکی و سوخت خودرو دستگاهی است کاملا الکترونیکی که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است در ساخت این دستگاه از قطعات مدرن . . الکترونیکی(میکرو کنترلر ها ) استفاده شده است این دستگاه با ایجاد شرایطی خاص در سیستم الکتریکی خودرو باعث تقویت سیستم احتراق و سوخت رسانی خودروشده در نتیجه سوخت بنزین در موتوربه صورت کامل انجام میشود . . که این امر باعث بهینه سازی گشتاور خودرو شده و قدرت و شتاب لحظه ای موتور افزایش مییابد در نتیجه سوخت کمتری مصرف میشود . آلودکی کمتری ایجاد میشودو فشار کمتری به موتور وارد میشود . . صدای موتور خودرو تا حد قابل توجهی کاهش مییابد . عمر باطری و روغن موتور نیز افزایش مییابد . . صرفه جویی در مصرف سوخت و کارائی و بهره وری نهایی این دستگاه در اتومبیل های مختلف بامشخصات کلی و وضعیت هر خودرو و سال تولید آن بستگی مستقیم دارد. . . . مشخصات و کارایی سیستم: . . . . 1 - تا 15% صرفه جوئی در مصرف سوخت خودرو متناسب با شرایط هر خودرو . . . . 2- تا18% افزایش قدرت موتور . . . . 3- افزایش شتاب لحظه ای خودرو . . . . 4- شتابدهنده CNG . . . . 5- بهینه سازی سیستم الکتریکی خودرو . . . . 6-بهینه سازی سیستم شارژ باطری و افزایش عمر باطری تا 3 برابر . . . . 7-بهینه سازی سیستم استارت - سیستم روشنائی و صوتی خودرو . . . . 8- کاهش گازهای آلاینده خروجی خودرو . . . . 9-محافظت و کاهش استهلاک قطعات جانبی موتور خودرو . . . . 10-قابل استفاده در خودروهای با سوخت بنزین و یا دوگانه سوز (بنزین - گاز ) . . . . 11- کاهش صدای موتور . . . . 12-بهینه سازی عملکرد سیستمهای الکترومکانیکی خودرو . . . . 13- کاملا ضد آب با بدنه آلومینیومی با رنگ الکترو استاتیک . . . . 14-با نصب آسان . . . . 15 - یک سال گارانتی بدون شرط . . 3 سال خدمات . . . . این دستگاه در 4 مدل بوده و برای تمامی اتومبیلهای موجود در ایران با حجم موتور از 1000 cc تا 4000 cc قابل استفاده میباشد . . مدلx-400 مخصوص خودروهای بنزینی تا 4000 cc . . مدلCNG مخصوص خودروهای دوگانه سوز . . مدل x-600 مخصوص خودروهای مسافربر و نیمه سنگین . . مدل x-800 مخصوص خودروهای دیزلی . . . . ساخت سنگاپور - 12 ماه گارانتی تعویض - ارسال رایگان به تمام نقاط ایران (عمده - خرده) . . . . ***خرید بالای 20 دستگاه 25 % تخفیف*** . . . . توجه توجه توجه . . درصورت عدم رضایت مشتری از عملکرد دستگاه تا 1 ماه کل مبلغ پرداختی عودت داده میشود . . . . نحوه نصب در اتومبیل: . . . . دستگاه فوق دارای 2 سیم اتصال می باشد . سیم قرمز به قطب مثبت و سیم مشکی به قطب منفی باطری اتومبیل وصل میشود , خود دستگاه نیز در محل مناسب در اطراف موتوریا باطری اتومبیلقرار میگیرد . چراغ نشانگر آبی روی دستگاه نشان دهنده کارکرد سیستم می باشدو چراغ قرمز نشان دهنده عملکرد .سیستم الکتریکی خودرو میباشد . 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
  •  
  • محمود
  • ۰
  • ۰

برخی از روشهای عمده ای که خودروسازان برای کاهش مصرف سوخت به کار می برند شامل موارد زیر است:
- استفاده از مواد سبک تر بویژه برای قطعات متحرک
- تغییر در سیستم خنک کاری مانند استفاده از افزودنیها یا کاهش حجم آن
- طراحی آیرودینامیکی بدنه خودرو
- کاهش مقاومت غلتشی چرخها
- استفاده از روانکارهای با ضریب اصطکاک پایین
- افزایش نسبتهای دنده در جعبه دنده های دستی
- جایگزینی خودروهای بنزینی با خودروهای دیزل راندمان بالا
- بهینه سازی فرایند احتراق در خودروها
- استفاده از سیستمهای هیبرید
بر طبق اصول کلی کاهش مصرف انرژی در یک سیستم، راهکارهای پیشنهادی در دو گروه اساسی تقسیم بندی می شوند.
نخستین گروه بر مبنای افزایش بازده سیستم مولد نیرو عمل می کند که بتواند در شرایط یکسان، از مقدار مشخصی انرژی ورودی، کار بیشتری دریافت کند.
دومین گروه هم مربوط به کاهش تلفات حین انجام کار است. این موضوع برای خودروها نیز صادق است.
بنابراین همه فناوری های ارائه شده برای کاهش مصرف سوخت در خودروها را می توان به دو گروه عمده زیر تقسیم بندی نمود:
1. فناوریهای بهینه سازی موتور (به عنوان مبدل انرژی حرارتی سوخت به کار مکانیکی)
2. فناوریهای کاهش اتلاف حین انجام کار (برای انتقال حداکثری توان تولید شده به چرخهای محرک)
استفاده از هر یک از این فناوریها موجب کاهش مصرف سوخت در خودروها خواهد شد.
البته باید توجه داشت که هرگونه تغییر در بخشهای مختلف خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت باید با توجه به صرفه اقتصادی و توجیه فنی آن صورت گیرد. به همین دلیل در توضیح مزایای برخی فناوریها، میزان کاهش مصرف سوخت در یک محدوده بیان می شود.
این محدوده علاوه بر این که به نوع تست و استاندارد استفاده شده برای اندازه گیری مصرف سوخت مربوط است در بسیاری از موارد به مقرون به صرفه بودن استفاده از یک فناوری نیز مرتبط است.
برای تأمین نیازمندیهای یک خودرو با توجه به وظایف تعریف شده و انتظارات موجود، باید مقدار مشخصی توان (گشتاور) در موتور تولید شده و به چرخها برسد. از آنجا که بخشی از توان تولید شده در موتور صرف غلبه بر نیروهای مقاوم (مانند اینرسی دورانی قطعات متحرک، نیروهای پسای هوا و ...)می شود، می توان با استفاده از فناوریهای گروه دوم، این نیروهای مقاوم را کاهش داد تا به این ترتیب برای رسیدن به همان مشخصه های اولیه خودرو به موتوری با توان کمتر نیاز باشد. در این صورت می توان از موتورهایی با حجم کوچکتر نیز استفاده کرد. از سویی دیگر با به کارگیری فناوریهای گروه اول می توان بازده خروجی یک موتور را افزایش داد و در نتیجه، توان مشخصی را از یک موتور با حجم کوچکتر نیز دریافت کرد.
به این شیوه بهینه سازی مصرف سوخت که منجر به استفاده از موتورهای با حجم کوچکتر در یک خودرو می شود فناوری کوچک سازی Downsizing اطلاق می شود.

فناوریهای نوین کاهش مصرف سوخت در خودروها

فناوریهای بهینه سازی موتور
در این گروه، فناوریهایی طبقه بندی شده اند که به صورت مستقیم برای موتورهای ا حتراق داخلی (به عنوان مبدل انرژی در خودرو)
ارائه شده اند. اصولاً این فناوریها به بهینه سازی فرآیند احتراق و بالا رفتن بازده گرمایی موتور مربوط می شوند تا بتوانند از مقدار مشخصی سوخت، بیشترین کار خروجی ممکن را حاصل کنند. این فناوریها عبارتند از:

سیستم سوخت رسانی ریل مشترک Common Rail System ) CRS)
از این سیستم برای سوخت رسانی در هر دو گونه موتورهای دیزل و بنزینی استفاده می شود اما کاربرد آنها در موتورهای دیزل معمول تر است. این سیستم نامش را از ذخیره کننده فشار مشترک ریل که سوخت همه سیلندرها را تأمین می کند، گرفته است.
در مقایسه با دیگر سیستمهای انژکتوری، فشار تولیدی و پاشش در فناوری ریل مشترک از هم جدا هستند. یک پمپ فشار بالای مستقل، سوخت را به طور پیوسته در ریل تغذیه می کند. در سیستم ریل مشترک به طور دایم و پایدار، یک فشار هماهنگ با وضع مدیریت موتور، در اختیار آن قرار می گیرد. حتی در سرعتهای پایین موتور این فشار وجود دارد. در حالی که در دیگر سیستمهای پاشش مستقیم، برای هر مر حله از پاشش مجبورند فشار سوخت بالایی را دوباره تولید کنند.
فناوری ریل مشترک در مقایسه با سیستمهای مرسوم تفاوتهایی دارد که امکان کنترل بهتر بر روی زمان و مقدار پاشش (منحنی پاشش) را به وجود می آورد. در این مرحله، پاشش اولیه برای کارکرد آرام موتور، پاشش اصلی برای ایجاد توان ایده آل و پاشش ثانویه برای کاهش آلایندگی صورت می گیرد.
سوخت توسط لوله های فشاری کوتاهی به انژکتورها می رسد و سپس از سوراخهای پاشش به محفظه احتراق پاشیده می شود. استفاده از این فناوری سبب بیش از 22 درصد کاهش آلاینده های خروجی، بیش از 5 درصد افزایش قدرت موتور، بیش از 3 درصد کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش صدای موتور می شود.

قطع جریان سوخت در هنگام کاهش سرعت ( DFSO  (Deceleration Fuel Shut Off
در این فناوری، هنگامی که سرعت خودرو کاهش می یابد در صورتی که سرعت به اندازه کافی باشد، جریان سوخت به سیلندر قطع شده و احتراق رخ نمی دهد اما چرخش موتور به واسطه اینرسی حرکتی خودرو و سیستم انتقال قدرت ادامه خواهد یافت در حالی که در خودروهای فاقد این سیستم در هنگام کاهش سرعت، جریان سوخت به درون سیلندر قطع نمی شود.
در این سیستم جریان سوخت به صورت ناگهانی قطع نمی شود زیرادر این صورت ضربه ایجاد شده، توسط سرنشینان احساس می شود. در این حالت گشتاور مورد نیاز برای ادامه حرکت، پارامتر تعیین کننده است. این گشتاور به نیاز راننده، سرعت، نسبت درگیری دنده ها و پارامترهای دیگر بستگی دارد. هنگامی که پدال گاز رها می شود گشتاور شروع به کاهش می کند. با توجه به گشتاور مورد نظر، ارسال سوخت، زمان بندی جرقه و دریچه کنترل سوخت تنظیم می شوند. این موارد سبب کاهش پیوسته پالسهای تزریق سوخت شده و توان بی وقفه و به آرامی انتقال داده می شود.
این فناوری می تواند تا 2 درصد مصرف سوخت را کاهش دهد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
  • محمود
  • ۰
  • ۰

نکات مهم رانندگی در برف و یخ با خودروهای دنده ای و اتوماتیک

اطلاع از قوانین و رعایت‌ آن‌ها به‌خصوص قوانین مربوط به ‌سرعت رانندگی در برف از نکات اولیه در رانندگی در یک جاده برفی است. در ایران، سرعت مجاز در آزادراه‌ها برای خودروهای سبک، حداکثر 120 و حداقل 70 کیلومتر بر ساعت، در بزرگراه‌ها حداکثر 100 کیلومتر بر ساعت و در جاده‌های اصلی، 85 کیلومتر در روز و 75 کیلومتر در شب است. توجه داشته باشید که سرعت مجاز اعلام‌شده، برای شرایط آب‌وهوایی معمولی است و در روزهای برفی و حتی بارانی، حداکثر سرعت کاهش پیدا می‌کند.

نکات مهم رانندگی در برف و یخ با خودروهای دنده ای و اتوماتیک

  • مهم‌ترین پیش‌نیاز برای رانندگی در برف و کولاک، داشتن لاستیک مناسب است؛ فارغ از اینکه خودروی شما دیفرانسیل‌جلو باشد یا دیفرانسیل‌عقب یا حتی 2 دیفرانسیل. رانندگی بدون لاستیک مناسب، مانند سربازی بدون اسلحه در میدان جنگ است. لاستیک باید بیشترین اصطکاک را با سطح زمین داشته باشد و همچنین دارای عاج‌های درشتی باشد. تنظیم باد لاستیک را نیز فراموش نکنید.  
  • قبل از رانندگی در برف و یخبندان به‌خصوص رانندگی در برف شب، از سلامت همه‌ چراغ‌ها ازجمله نوربالا، نورپایین، مه‌شکن‌ها، چراغ ‌ترمز و فلاشرها اطمینان حاصل کنید و قبل از شروع به حرکت، آن‌ها را از آلودگی و یخ پاک‌ کنید. این‌ چراغ‌ها در شرایط بحرانی که میدان دید پایین می‌آید، مسیر را به راننده و خودرو را به دیگران نشان می‌دهد. با رعایت این نکات باعث کاهش تصادفات رانندگی در برف می‌شوید.
  • پیش از رانندگی در برف سنگین تمام شیشه‌های خودرو را پاک‌کنید تا دید کاملی به اطراف داشته باشید. پاک‌کردن یخ از روی شیشه‌ها قبل از آغاز حرکت، اهمیت بالایی دارد. اگر شیشه‌ها یخ ‌بسته‌اند، از آب گرم برای پاک‌کردن استفاده نکنید؛ چون در اثر سردوگرم شدن، شیشه خودرو می‌شکند. آینه‌ها را نیز فراموش نکنید؛ رانندگی بدون استفاده از آینه‌ها، می‌تواند بسیار خطرساز باشد؛ به‌خصوص در برف و کولاک. 
  •  توان باتری‌ها در سرما کاهش پیدا می‌کند. بهتر است از عملکرد درست این عضو حیاتی خودرو، اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که مایعات موجود در خودرو یخ نزده باشند و هم‌چنین بررسی برف‌پاک‌کن و تیغه‌ آن را فراموش نکنید.

  • حتما سلامت سیستم ترمز خود مانند لنت و روغن را بررسی کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که مدت‌زمان اثر ترمز روی برف و یخ، تا 9 برابر بیشتر است؛ یعنی اگر با سرعتی پایین ترمز کنید و پس از 5 متر خودرو متوقف شود، در برف و یخبندان با همان سرعت، خودرو پس از 45 متر متوقف می‌شود؛ پس فاصله را رعایت کنید!
  • لوله‌ اگزوز خودرو را بررسی کنید تا با برف، یخ یا گل پوشیده نشده باشد. اگر این کار را نکنید، در صورت مسدودبودن لوله، شاید از برف و بوران گزندی نبینید، اما متاسفانه جان خود و سرنشینان خودرو را بر اثر خفگی به خطر جدی میندازید. 
  • باک خودرو را کامل پر کنید تا در شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی مانند گیرکردن احتمالی در مسیر، سوخت خودرو تمام نشود. مصرف بنزین در دمای خیلی پایین، افزایش پیدا می‌کند. ترجیحاً برای مسافت‌های طولانی، در مخازن مخصوصی که به این منظور ساخته‌ شده‌اند، بنزین اضافی به‌همراه داشته باشید.
  • انعکاس نور در شرایطی که همه‌جا سفید و پوشیده از برف است، بیشتر می‌شود. حتماً از عینک آفتابی استاندارد با UV مناسب استفاده کنید.
  • قبل از رانندگی در برف اگر مسیرتان طولانی است، توصیه می‌شود که برخی از ضروریات مانند پتو، لباس گرم، غذا و تنقلات، پاوربانک، بیلچه، مقداری شن و نمک و جعبه‌ کمک‌های اولیه و مهم‌ترین وسیله‌ ضروری را کهزنجیر چرخ است، به‌همراه داشته باشید.
  • پس از رعایت نکاتی که به ‌آن‌ها اشاره کردیم، از وضعیت آب‌وهوا و البته جاده‌ها از طریق تماس با شماره‌ 141 مطلع شوید. امکان دارد مسیر رانندگی شما توسط پلیس‌راه مسدود شده باشد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 

  • محمود