ماشین آلات

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایران خودرو

نام خودرو

قیمت بازار ( تومان )

قیمت کارخانه ( تومان )

  وانت آریسان

48,500,000

31,786,000

  سمند LX

52,500,000

33,535,000

  سمند EF7

53,500,000

34,338,000

  سمند EF7 . دوگانه سوز - کد 10

56,500,000

36,082,000

  سمند EF7 . دوگانه سوز - کد 16

58,000,000

36,616,000

  سمند سورن ELX . کد 11

65,000,000

41,128,000

  سمند سورن ELX توربو . کد 202

85,000,000

42,941,000

  دنا

75,000,000

46,989,000

  دنا پلاس

95,000,000

53,265,000

  دنا پلاس توربو

110,000,000

58,088,000

  پژو GLX 405

50,500,000

32,944,000

  پژو GLX 405 دوگانه سوز

53,000,000

34,745,000

  پژو SLX 405

56,500,000

35,105,000

  پژو پارس . کد 29

65,500,000

40,774,000

  پژو پارس . کد 32

65,000,000

40,595,000

  پژو پارس . دوگانه سوز . کد 16

67,500,000

42,241,000

  پژو پارس LX . کد 13

74,000,000

42,481,000

  پژو پارس LX . کد 15

77,000,000

42,662,000

  پژو پارس اتوماتیک . TU5

90,000,000

54,802,000

  پژو 207 . دنده‌ای

83,000,000

47,130,000

  پژو 207 . اتوماتیک

101,000,000

54,364,000

  پژو 207 صندوقدار . اتوماتیک

---

به زودی

  پژو 206 . تیپ 2

57,500,000

36,286,000

  پژو 206 . تیپ 5

66,500,000

41,942,000

  پژو 206 . صندوقدار V8

67,200,000

42,763,000

  پژو 301

175,000,000

توقف فروش

  پژو 2008

228,000,000

114,994,000

  پژو 508

430,000,000

توقف فروش

  رانا LX

63,000,000

39,509,000

  دانگ فنگ H30 Cross

82,000,000

50,000,000

  رنو تندر پیکاپ

78,000,000

39,162,000

  رنو تندر E2

83,000,000

توقف فروش

  رنو تندر پلاس دنده‌ای

90,000,000

توقف فروش

  رنو تندر پلاس اتوماتیک

108,000,000

توقف فروش

  رنو کپچر

312,000,000

توقف فروش

  سوزوکی ویتارا اتومات - کلاس 10

306,000,000

توقف فروش

  هایما اس 5 توربو ( S5 )

175,000,000

98,640,000

  هایما اس 7 توربو ( S7 )

204,000,000

104,311,000

  وانت پیکاپ بنزینی دوکابین فوتون

210,000,000

128,000,000

  • محمود
  • ۰
  • ۰


اخبارخودرو,خبرهای خودرو,ب‌ام‌و

سال گذشته «Hendrik von Kuenheim» معاون ارشد گروه ب‌ام‌و در آسیا و آفریقای جنوبی گفت یک وانت با فرهنگ و سنت‌های ب‌ام‌و متناسب نیست و احتمال ساخت چنین خودرویی توسط شرکتش را مردود دانست؛ اما مدیرعامل ب‌ام‌و استرالیا «Marc Werner» در حال حاضر اعلام نموده که هرگز نگو هرگز!

به گزارش پدال، برمی‌گردیم به سال 2011، یعنی زمانی که دنیا با معرفی M3 وانت از سوی ب‌ام‌و بسیار هیجان‌زده شد؛ اما متأسفانه M3 وانت دروغ آوریل (معادل دروغ سیزده خودمان!) بود و تنها یک نمونه از آن ساخته شد. ولی در حال حاضر بازار وانت‌ها بسیار داغ و پرطرفدار شده است تا جایی که حتی مرسدس بنز نیز در حال کار برای توسعه و ساخت یک وانت پریمیوم است. بااینکه وانت مرسدس بنز بر روی پلت‌فرم نیسان ناوارا ساخته‌شده و در اصل زیرپوست آن‌یک ناوارا قرار دارد اما بازهم یک مرسدس اصیل بوده و در کیفیت و لوکس بودن بسیار بالاتر از دیگر وانت‌های این کلاس خواهد بود.

 

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,ب‌ام‌و

 

بنابراین به این دلیل که تقاضا برای وانت‌ها به‌سرعت در حال رشد است، به‌نظر می‌رسد رویکرد ب‌ام‌و در رابطه با ساخت وانت تغییر کرده باشد. مارک ورنر دراین‌باره می‌گوید:

«ما از نزدیک در حال بررسی اوضاع هستیم. البته ساخت وانت برای مرسدس بنز آسان‌تر از ما خواهد بود چراکه آن‌ها در کنار ساخت خودروهای سواری به تولید وسایل نقلیۀ تجاری همچون ون و کامیون هم می‌پردازند درحالی‌که ما چنین محصولاتی تولید نمی‌کنیم».

 

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,ب‌ام‌و

 

حتی بااین‌وجود هم مرسدس بنز برای ساخت وانت از شریک تجاری خود، رنو-نیسان کمک گرفته است بنابراین ب‌ام‌و نیز اگر تصمیمی قطعی برای ساخت وانت اتخاذ کند مسلماً به همکاری با شرکتی دیگر نیاز خواهد داشت. در حال حاضر ب‌ام‌و با تویوتا درزمینۀ ساخت خودروهای اسپرت همکاری دارد بنابراین شاید وانت ب‌ام‌و بر اساس تویوتا هایلوکس ساخته شود.

بااین‌وجود شاید ساخت یک وانت توسط ب‌ام‌و و دیدن لوگوی ب‌ام‌و بر پیشانی یک وانت کمی دور از ذهن باشد اما درحالی‌که هم‌اکنون ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو توسط ب‌ام‌وای که تعصب شدیدی بر ساخت خودروهای دیفرانسیل عقب داشت و این امر جز سنت‌های آن بود، انجام می‌پذیرد، شاید ساخت یک وانت توسط آن نیز چندان بعید و غیرقابل‌تصور نباشد.

 

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,ب‌ام‌و

  • محمود